Sağlık Salgını

Can Yayınları’nın kurgu-dışı yayınlar için kurduğu iki yayınevi Mundi ve Tellekt son aylarda yeni kitaplarla portföylerini genişletmeye başladı. Paranın İcadı, Radikaller, Veri Bilimi ve Algoritmalar Ne İster? listeme eklediğim kitaplar.

Bu yazının konusu ise Mundi tarafından yayınlanan Sağlık Salgını adlı kitap, daha doğrusu kitabın kapağı hakkında. Bu kitabı almayı ve okumayı düşünmüyorum. Zira daha geçtiğimiz günlerde Frank Furedi tarafından yazılmış Korku Kültürü (Ayrıntı Yayınları) adlı kitabı okudum. Korku Kültürü’nü okumuş olmak Sağlık Salgını’nın konusu ve argümanları hakkında akıl yürütmeme yardımcı oldu. Ayrıca kitabı libgen’den indirip gözden geçirdim. Kitap temelde sağlık konusundaki takıntılarımızın nasıl hayatımızın merkezine yerleştiğini ancak bunların o kadar faydalı olmadığını anlatıyor. Korku Kültürü de risk bilinci ve algımızdaki artışın nasıl hayatımızı yaşanması zor, kontrol yükü altında bir hale büründürdüğünü anlatıyordu. İki kitabın mesajının yaklaşık olarak aynı olduğunu düşünüyorum.

Gelelim kitabın konusu dediğim kapak konusuna. Aşağıda kitabın orjinal baskısı ve Türkçe baskısının kapaklarını görüyorsunuz.

Orjinal baskının kapak tasarımını Jarod Taylor yapmış. Türkçe baskının kapak tasarımı ile ilgili henüz bilgim yok. Kitabı kitapçıda inceledikten sonra yazıda güncelleme yapacağım. Ancak iki kapak arasındaki farklar ilgi çekici.

Sağlık Salgını” için bir yanıt

  1. talha öcal Temmuz 10, 2021 / 1:26 am

    Bu yazıyla farkettiğim Algoritmalar ne ister kitabını okudum, daha doğrusu okumaya çalıştım. Konuyla çok ilgili olmama karşın bir türlü ilerleyemedim. Hiç akıcı olmayan, son derece başarısız bir çeviriydi. Tavsiye etmiyorum.

    Beğen

Yorum bırakın